live the life you have imagined

.

søndag 31. juli 2011

etter litt tenketid

22.07
nyheten om hva som skjedde i Oslo og på utøya kom som et sjokk på oss.
 Det var sent på kvelden, etter en dag full av opplevelser. Vi gikk alle inn på vårt hotellrom (mitt og Jan Kristers), som vi pleide hver kveld, da Aleksander sjekket facebook. Jeg tror ingen reagerte seriøst, da han sa "det er gått av en bombe i oslo"

To minutter senere satt vi alle, musestille, i hotellsengen og så på CNN!
Jeg kjente meg utrygg, enda jeg nesten satt på andre siden av jorden. Byen vår så ut som en slagmark.. Sånt ser vi kun på TV, i andre land. Det var jo utenkelig at noe sånt kunne skje hjemme!
Tankene mine strømmet til de pårørende og rammende. Det gjør de enda.
Det er ufattelig at ungdommer skal bli rammet av noe sånt! Like ufattelig er det at noe sånt skal skje i Norge, mitt trygge land!

Jeg er stolt av retningen ting tar, jeg er stolt over samholdet og holdningen til folket.
Senest i dag så jeg bilder der KIWI hadde snudd avisene, for å holde fokuset borte fra feil ting! Fokuset skal være på ofrene, pårørende og på et sterkere Norge. Vi står sammen og holder hender nå!

Marita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar