live the life you have imagined

.

søndag 3. april 2011

Pinnsvinkake

I morgen skal vi feire en kollega, i barnehagen. Og i den anledning har jeg bakt pinnsvinkake i dag.
Pinnsvinkake er min store kakefavoritt, som min mormor er så flink til å lage. Selv var det første gangen jeg laget den i dag.

Oppskriften:

sukkerbrød:
- 4 egg
- 2 dl sukker
- 1 dl potetmel
- 1,5 dl hvetemel
- 1,5ts bakepulver
egg og sukker vispes til eggedosis. potetmel og bakepulver blandes godt, og røres inn i eggedosisen.

hell røren i en rund form og stek på 160 grader i ca 50 min. (jeg stekte den i 45 min i dag.)


Krem:
- 150g romtemprert margarin
- 150g melis
- 1ts vaniljesukker
- 1/2 pk vaniljekrem
margarin og melis piskes hvitt (til krem). Ha i vaniljekremen og vaniljesukkeret.

Når sukkerbunnen har blitt kald, kan du dele den. Ca halvparten av kremen smøres utover den nederste sukkerbunnen. Så setter du på den øvre delen av sukkerbunnen, og dekker hele kaka med resten av kremen.


Pynt: 
- 2 ss sukker
- 4 ss kokosmasse

varmes i en kjele, på svak varme, til det blir brunt. Obs- når det først begynner å få farge blir det fort brunt.



og sånn ser den ut. Nå skal den få stå i kjøleskapet til i morgen, så får jeg håpe jubilanten liker den.

Marita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar