live the life you have imagined

.

søndag 15. mai 2011

et liv uten strøm..

Hipp hurra.
Nå vet jeg hvor glad jeg er i elekrisitet! Mannebein har skiftet sikringsskapet vårt i dag, og jeg har levd uten strøm i 6 timer. Når det regner ute er det utrolig kjedelig!

Jeg hadde helt glemt at internettet kom til å bli borte, så planen om å finne ny musikk, blogge og finne ideer til leiligheten og drømmehuset (i fremtiden) ble det ingenting av..
Ikke ble det bedre da jeg gikk på badet, rettetangen fungerer jo dårlig uten strøm ;)

På toppen av det hele fikk jeg det for meg at jeg kunne bruke tiden på å bake muffins med frosting. Heldigvis kom jeg på at jeg trengte strøm for å steke de før jeg begynte..

Man blir så vant til å ha strøm rundt seg. Jeg elsker strøm <3

Jeg måtte ha noe å gjøre, så jeg reise ut i regnværet for å handle noe lesestoff. Lev landlig,  favorittbladet mitt, ble med hjem. Jeg koste meg med bladet foran peisen, men fikk meg en god latter da jeg skulle legge det i bladkurven..

Jeg har visst to stk. nå..

Heldigvis reddet mamma meg fra kjedsomheten, og vi tok med hundene på en times tur i området her, det er så mange fine nybygg å se på, får mange ideer av å tusle rundt og kikke slik.

På ettermiddagen ble sikringsskapet ferdig, jammen ble det mye bedre! Håper jeg får tid til å rive ut det gamle teppet, og male vegger og tak der i morgen. Håper at den ikke blir like trist å gå inn i om den er hvit.

Vi tok turen ut til et vennepar, Silje og Vegard, som holder på å pusse opp et gammelt hus. Dit hadde også Camilla reist, og sammen tok vi 3 jentene oss en liten tur langs mjøsa..
Vi fant masse grener, som jeg tenkte vi kunne lage noen flotte stiger av, og en gammel tre åre som blir fin i Siljes vinterhage. Gutta lurte noe voldsomt på hva vi kom drassende på ;)



Så slik ble den kjedelige dagen min morsom og full av herlige mennesker, og to nydelige hunder. Hva skulle man gjort uten gode venner og familie?

God natt <3
Marita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar