live the life you have imagined

.

lørdag 26. februar 2011

gjesterommet

I hiet har vi to gjesterom, som vi har valgt å innrede etter våre  minner. Så vi har endt opp med et pikerom, og et hockey/donald inspirert rom.

Ingen av de er ferdig innredet, men jeg vil gjerne vise litt av pikerommet alikevel


Rommet er hvitt med rosa brystning og 1 rosa pannelert vegg. Det måtte jo være rosa, når det skulle være "mitt" rom.. På bildet ser dere premiene mine gjennom årene jeg turnet og danset. Med en mamma som var turner, var jeg så heldig å bli født rett inn i turn- livet.
 Ved siden av vitrineskapet ligger russebuksa mi, jeg har planer om at den skal få en stol å ligge på, sammen med russelua.

Oppå vitrineskapet har jeg lagret to minner jeg er veldig glad i. Båndet og ballen til familiens elskede Teddy. Hunden, babyen, broren vår som døde i fjor. Han var min beste venn. Ikke lett å finne en passende plass for de tingene, men de skal nok få en flott plass.



Sengen på pikerommet, er sengen jeg hadde da jeg bodde hjemme. Sengesettet er favorittsengetøyet, også fra da jeg bodde hjemme. Rammen som for tiden er plassert på brystningen skal opp på veggen, og skal vise bilder av meg og mine 4 søsken.
Over sengen henger englevingene. Et par for Teddy, og et par for Tinka, hunden vi har nå.

Elefanten på sengen fikk jeg av lillebror, Eirik. Det har seg nemlig sånn at da jeg var fire år ønsket jeg meg sånn en elefant (onkel hadde tatt meg med på sirkus..) Og i en alder av 21 fikk jeg den endelig..

Jeg vipper frem og tilbake på hva jeg syns om ideen, om å bruke gjesterommene til å romme våre minner. Det er jo så mye inspirasjon å finne både i blader og på nettet som frister om andre ting.

Alikevel syns jeg det er både kult og gøy, her skal mine favorittleker være, bilder av vennene mine, og mine viktiske minner være (de som er mulig å se og ta på) ..

Hva syns du om ideen?

Marita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar