live the life you have imagined

.

mandag 7. november 2011

Middags tips- laks i folie

Her i hiet har det siden i vår vært en del forandringer på kjøkkenet.

Jeg har tidligere tenkt at man kan spise hva man vil, ja selvfølgelig ikke chips og cola hver dag, også får man trene hvis man syns man har litt ekstra her og der. Jeg vil jo nyte livet og spise det jeg syns er godt.

Så fikk jeg øynene opp for kjernesunn mat! Jeg fikk mer kunnskap om hva mat kan gjøre for meg og mot meg, og ikke bare med vekta. Jeg tenker på hva det gjør med humøret, med konsentrasjonen og ikke minst med energien min.

Vi lever ikke akkurat kjernesundt nå, men vi har tatt noen grep. Blandt anner spiser jeg ikke lenger brød, men baker knekkebrød selv. Oppskriften jeg bruker finner du her.


Det er mange flere grep vi har tatt, og flere håper jeg det blir. Jeg kommer nok til å skrive mer om det.

En stor forandring er at vi lager maten vår fra bunnen av, og bruker ferske råvarer og gjerne økologisk.

Vi holder oss gjerne til fisk, fugl og rent kjøtt, helst ikke av svin. Det hender selvfølgelig at vi spiser andre ting, men det blir gjerne til helge kosen :)

I dag laget jeg en fiskepakke som jeg syns ble veldig god! Oppskriften fant jeg her, på god fisk sine hjemmesider :)


Laks, grønnsaker og creme fraishe kan virkelig gjøre susen!

Et tips er å la pakkene stå lenger i ovnen. I oppskriften sto det 15 minutter, da ble ikke våre frdige. 30 minutter kom vi opp i ;)

Flere som har prøvd denne oppskriften, hva syns dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar