live the life you have imagined

.

mandag 16. mai 2011

Drømmehuset!

Jeg har tidligere skrevet at våre to gode venner, Silje og Vegard, har kjøpt hus. Det ligger ca 100- 200m unna Mjøsa. Skal tigge Silje om litt bilder, så skal dere få se.

Da vi var innom for å kikke, fikk jeg opplyst at det bor en gammel mann, på 89 år, lenger ned i gaten. Min første tanke var "å, da dør han sikkert snart, så kan vi kjøpe det.."
Jeg ble solgt med en gang, uten å vite hvor det var eller hvordan det så ut. Tenk å bo 100m fra Mjøsa, det må jo være idyll. Også kan vi bo et stenkast unna Silje og Vegard. De kan få en datter som skal hete Linnea og vi kan få en sønn som heter Linus, også blir de kjærester og gifter deg!

Nei nå tenker jeg litt langt. Men koselig ville det bli.

Samme kveld gikk jeg og Silje en tur nedover gaten, og jeg fikk øye på drømmehuset, og lurte på om det kunne være det rette huset?
Hvitt, to etasjer, mye hage. Perfekt!
Jammen hadde jeg ikke rett. Utenfor sto en gammal kar.
Dere skulle bare visst hvor vondt jeg fikk i magen. Mannen var verdens søteste, og jeg fikk så utrolig dårlig samvittighet for hva jeg hadde tenkt "snart dør han.."
Han holdt på å beise huset, og hadde så og si ikke en rynke- og han er 89 år!!

Det er ca to uker siden denne kvelden nå, men enda tenker jeg på drømmehuset hver kveld.
Det kan jo bli virkelighet?

Her er mitt paparazzi bilde av huset:
  
er det egentlig lovlig å ta bilde slik? :/ 

Jeg vil, jeg vil jeg vil!!

Bra at gamle- mann var i så god form. Siden vi ikke er heeelt ferdig med småpirket i leiligheten vi nettopp har pusset opp, også kan jeg tenke meg at mannebein vil bo et par år i verket sitt.

..drømmer..

Marita

1 kommentar:

  1. Herlig hus! Dere får gå dere en tur en annen dag, så kan du jo stoppe å spørre om han ikke vil selge.. Ser det er mange bloggere som har gjort det, og fått kjøpt drømmeplassene sine... Så du kan jo være heldig.. :)

    Ha en strålende nasjonaldag i morgen!
    -Mari

    SvarSlett