live the life you have imagined

.

fredag 15. april 2011

Kvikk- Lunch kake

mmm..

Mannebeins mormor fyller år i dag, og i den anledning har jeg bakt en kake. Det ble ikke helt etter oppskriften, jeg glemte nemlig 300g sjokolade, typisk meg! Men derimot tilsatte jeg to stk kvikk lunch i biten, i selve kaken. Heldigvis ble den god alikevel, men jeg må prøve å husk sjokoladen neste gang ;)



kaken ble ganske ujevn hos meg, boblet seg liksom. Ser heldigvis bere ut nå, som den er delt i stykker :)

Her kommer oppskriften:

5      egg
5 dl  sukker
300  gram margarin
9 dl  mel
2 ts  bakepulver
4 ss  kakao
3 dl   melk
300g mørk koke sjokolade

glasur:


3.5 dl melis
4 ss smeltet margarin
4 ss sterk kaffe
1 ts vaniljesukker
1 kvikklunch

Visp egg og sukker til eggedosis, og rør inn alle andre ingredienser utenom sjokoladen, den smeltes og røres inn til slutt.

Kaken stekes i ca 30 min på 180 grader.

bland glasuren og hell på mens den er varm. Hakk kvikk lunchen, og dryss over.

Marita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar